چهار عنوان کتاب بمناسبت نیمه شعبان و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد
چهار عنوان کتاب بمناسبت نیمه شعبان و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نامهای «مهدویت و آرامش روان»، «داستان ظهور»، «بازاریابی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی» و «سرگذشت کتابخانه ها در ایران» توسط کتابدار معرفی شد.
چهار عنوان کتاب به مناسبت نیمه شعبان و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف آشنایی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی با کتابها و ارتقای فرهنگ مطالعه توسط ساناز رزاق پور کتابدار کتابخانه شهید داوود نشاطی معرفی شد.
مهدویت و آرامش روان
نویسنده: محمد سبحانی نیا
ناشر: جمکران
کتاب «مهدویت و آرامش روان» درباره آموزههای مهدویت و درمان بیماریهای روح و روان بشر امروز است. فصل اول این کتاب به بیان مفاهیم اختصاص داشته و در فصول دوم تا پنجم، به ترتیب، موضوعاتی چون تحلیل روانشناختی مهدویت، مهدویت و شاخصههای بهداشت و روان، تاثیر مهدویت بر بهداشت روان و مهدویت و روان درمانی مطرح شده اند.
داستان ظهور
نویسنده: مهدی خدامیان آرانی
ناشر: وثوق
بررسی حوادث مقارن با عصر ظهور امام زمان (عج) و پس از آن میباشد. در نوشتار حاضر برخی از روایات وارده در مورد وقایع هنگام ظهور و بعد از آن بیان گردیده و اقدامات امام زمان در آن زمان به صورتی داستانوار و ادبی به تصویر کشیده شده است. سخن گفتن پرچم در تأیید امام زمان، حوادث مربوط به شهر مکه در عصر ظهور، شنیده شدن صدای شیطان و ناله وی به جهت ظهور، جمع شدن 313 نفر از یاران اصلی امام زمان در مکه، شکلگیری لشگر امام زمان، آمدن فرشتگان به کمک امام زمان، درگیری امام زمان و لشگر آن حضرت با سفیانی و پیروز شدن بر او، توبه سفیانی، توصیف جنگهای امام زمان و مشاهده شدن معجزاتی از آن حضرت در ایام ظهور و پس از آن، از مهمترین وقایعی است که نویسنده به تصویرگری آنها پرداخته است.
بازاریابی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی
نویسنده: رضا بصیریان
ناشر: چاپار
بازاریابی فرصتی برای کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی فراهم میسازد تا به تغییر در امکانات فیزیکی، مواد و خدمات، و نیز کیفیت ارائة خدمات حرفهای خود بپردازند. افزون بر آن کتابخانهها میتوانند استفاده از راهبردهای بازاریابی، استفادهکنندگان بالقوه را به استفادهکنندگان بالفعل تبدیل نمایند. به عقیدة نگارنده، بازاریابی کارآمد و اثربخش، منجر به افزایش استفاده و در نهایت بهرهوری بیشتر کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی خواهد شد. وی در کتاب حاضر ضمن بیان مفهوم کلی بازاریابی و مدیریت بازاریابی، فرایند بازاریابی را در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی مورد بررسی قرار داده است. اقتصاد اطلاعات و بازاریابی در کتابخانهها، چالشهای پیش روی کتابخانهها و ضرورت بازاریابی، و طرح بازاریابی برای کتابخانهها از جمله مباحث دیگر کتاب است.
سرگذشت کتابخانه ها در ایران
نویسنئه: مرتضی محمدنیا سماکوش
ناشر: کتابدار
نویسنده در این کتاب، به بررسی پیشینة کتابخانه در ایران پرداخته است. محدودة زمانی مورد بررسی در این کتاب از دورة باستان تا عصر حاضر بوده است. بدینترتیب نویسنده نخست، پیشینة خط اقوام ایرانی را بررسی و سپس عوامل موثر در روند شکلگیری کتابخانهها را در ایران تحلیل کرده است. در پایان کتاب نیز سرگذشت کتابخانههای مهم ایران همچون: «دژنبشت»؛ «شیز»؛ «بیتالحکمه»؛ «الغبیک» و «شاپور» را بیان کرده است. این تذکر لازم است که در این کتاب توضیحاتی نیز دربارة منابع کتابخانهها و کارکرد عمدة آنها آورده شده است.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.